Ako spáliť 1200 kcal

Viete, že keď sa vám podarí spáliť 1200 kilokalórií (kcal), tak to môže byť dokonca aj hodnota jedného denného BMR dospelého jedinca? (BMR z anglického Basal Metabolic Rate tzn. Bazálny - pokojový metabolizmus.


Čo vyjadruje energiu

Nevyhnutnou pre zachovanie základných životných funkcií organizmu pri ideálnej teplote, duševným aj telesnom pokoji atd). A to znamená, že človek s BMR 1200 kcal by vlastne za 24 hodín jedol len veľmi obmedzene alebo takmer nič. V súčasnosti už nie je prekvapením, že ak budete jeden deň obdobným spôsobom hladovať s cieľom chudnúť, tak vám to nič pozitívne neprinesie. A začnete Ak sa neúmerne obmedzovať v jedle alebo si laicky naordinujete niektorú z mnohých "zaručene" účinných diét, skôr si ublížite. Náš návod, ako chudnúť je jednoduchý, ľahko realizovateľný, zdravý a maximálne účinný. O čo ide? Stačí naozaj len málo a to, zaradiť medzi svoje denné následne týždenné pohybové stereotypy (ako napríklad pohyb v zamestnaní, riadenie auta, chôdza, domáce práce, proste činnosti, ktoré denne vykonávate) tri hodiny chôdze rýchlosťou 6 km / hod. za týždeň. Tzn. 3 xv týždni si vyrazíte na svižnejšie hodinovú prechádzku.

Neveríte, alebo sa vám to zdá ako zaujímavý podnet?

Skúste si sami najskôr nájsť na danej myšlienke skutočne relevantné negatíva - nehľadajte výhovorky a kľučky. Hotovo? A teraz nejaké pozitíva. Je to činnosť, za ktorú nemusíte nikomu platiť (ak nechcete), venujete sa človeku najprirodzenejší aktivite, chodíte vonku ao výhodách pohybu na čerstvom vzduchu je zbytočné hovoriť, sami volíte a môžete meniť prostredie aj profil terénu, chodíte, kedy chcete, podľa chuti a nálady atď A aby som nezabudol, aj keď to asi viete, ale len pre oživenie pamäti - všetci bez rozdielu veku či pohlavia by sme mali denne stráviť aspoň tri hodiny na čerstvom vzduchu. Zdôrazňujem, že stačí proste byť vonku. Jedinci, ktorí sa pri tom ešte venujú nejakej pohybovej činnosti, umocňujú pozitívne účinky vonkajšieho prostredia pre ich organizmus.

A teraz ešte lepší podnet

Chcete spáliť 1500 kilokalórií - navyše pri rovnakej intenzite záťaže a časovej náročnosti? Toto už je vskutku dosť lákavá myšlienka. Zvlášť keď uvážite, že jedno jedlo, ak si spočítame priemer toho, čo ste zjedli za jeden deň (hovoríme samozrejme o bežnom stravovaní) môže mať energetickú hodnotu cca 400 kilokalórií (kcal). Vy tak spaľujete takmer štyri jedla!

Ako to urobíte?

Proste si len vezmete na svoju kondičnú prechádzku palice na Nordic Walking. Samozrejme, že ideálne je sa s nimi naučiť chodiť, aby pohyb bol čo najefektívnejší. Ale inak nikde nie je najmenší problém, snáď len v tom, že si ich musíte požičať alebo zakúpiť.

V čom hľadať kúzlo môjho tvrdenia?

Vec je v podstate jednoduchá, pretože u Nordic Walking s patričným zapojením paží sa pri totožnom úsilie ako u bežnej chôdze bez palíc:

- Zapojí viac svalov do práce, pričom môžete ísť aj rýchlejšie, bez toho aby ste cítili väčšiu námahu než u bežnej chôdze

- Výrazne sa zvýši vaša spotreba kyslíka

- V porovnaní s bežnou chôdzou pri NW narastá aj váš výdaj energie (teda spotreba kcal)

- Organizmus pracuje s vyššou srdcovou frekvenciou - srdcovým tepom

Čo z uvedeného vyplýva?

Že ak budeme porovnávať chôdzi bez palíc as palicami, tak u Nordic Walking napr dochádza v priemere ako u mužov, tak aj u žien až k 20% nárastu spotrebovaného kyslíka. Výdaj energie (spotreba) je vyššia o 19,5%. Tepová frekvencia sa pri severskej chôdzi proti bežnej chôdzi bez palíc zvýši u mužov o cca 8% au žien o cca 4%. Uvedené výsledky ešte umocňuje skutočnosť, že pôjdete ak s palicami, zapojíte do činnosti viac svalov a pritom môžete ísť s rovnakou rýchlosťou aj úsilím ako pri bežnej chôdzi. To si myslím, sú dostatočne zaujímavé indície prečo si Nordic Walking vyskúšať, ako sa hovorí na vlastnej koži. Obzvlášť vtedy, ak ste už rozhodnutí pracovať na svojom zdraví poťažmo kondíciu a schádza vám už len vybrať zodpovedajúcu pohybovú aktivitu.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: