Minerálne látky vo výžive

Základný prehľad všetkých dôležitých minerálnych látok, stručná charakteristika, popis ich najdôležitejších funkcií v ľudskom organizme a najbohatšie zdroje jednotlivých minerálov. Prečo je lepšie konzumovať čerstvú zeleninu ako prehĺtať rôzne tablety?


Minerálne látky sú

V tele zastúpené v malom množstve, pre organizmus sú však nevyhnutné. Telo si ich nedokáže samo vytvoriť a je preto odkázané na ich príjem potravou a vodou. Minerálne látky hrajú dôležitú úlohu v prevencii, pri spomaľovaní aterosklerotických zmien na cievach, pri látkovej premene, majú vplyv na hladinu cholesterolu apod Naša strava bohužiaľ zahrňuje skôr potraviny, ktoré obsahujú tuky, cukry a soli a minerálne látky mnohokrát chýba. Mali by sme preto konzumovať pestrejšia stravu, veľa rozličných a čerstvých a málo technologicky upravených potravín. Vyhýbať by sme sa mali nadmernej spotrebe alkoholu, cukru a tuku. Ale pozor! Akonáhle prijme telo veľmi málo alebo naopak veľmi veľa minerálov, môže nastať extrémna reakcie. Potom dochádza buď k ochorenie z nedostatku niektorého minerálu alebo k otrave z nadbytku. Minerálne látky sa rozlišujú podľa množstva potrebného pre organizmus na tzv množinové prvky alebo ak makroprvky a na stopové prvky.


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: